Foro » Support för Last.fm-programmet

Frågor om last.fm på Macen

• Frågor om last.fm på Macen

Hej!

Använder en macbook ibland, och har laddat ner last.fmprogrammet. Efter att ha laddat ner filen hamnar den på skrivbordet, varpå det står "Flytta filen till Program-mappen". När jag gör det, så funkar det att skrobbla med Spotify, men inte med iTunes 9...

Och när jag klickar på last.fm i Programmappen, ser man samma ikon som vid USB-anslutna grejer, alltså samma ikon som kommer upp när jag har mp3-spelaren i.

När man klickar på ikonen kommer samma meddelande som först upp, och de ber mig dra det till Programmappen, trots att den redan är där.

Det funkar alltså med Spotify, men inte med iTunes. Hur kommer det sig?

Tack på förhand.

• TheMannen escribió...
    • Moderador
    • 5 Dic 2009, 12:48
    Hm. Jag har typ aldrig använt en Mac i hela mitt liv (eller ja, åtminstone inte de senaste 10 åren), så jag kan inte riktigt hjälpa dig. Däremot vill jag bara påpeka att jag är ganska säker på att Last.fm-programmet inte krävs för att skrobbla med Spotify (definitivt inte när man använder Windows, troligen inte för Mac heller), så anledningen till att det funkar med Spotify är att det programmet har inbyggt stöd för skrobbling.

Och Stalker är en rätt bra film.

The most pointless war in history needs to be stopped. So join and stuff.
  • Hmm, ja jag fyllde bara i användarnamnet och lösenordet och så funkade det med Spotify.

Får se om någon annan har koll på hur man får last.fm att funka med iTunes då, brukar mest använda den här datorn till skolarbete så jag har ingen vidare koll.

Och Tarkovskij är aldrig fel.

• Ingen som vet alltså? Det kanske inte ska gå, men det märkliga är att det funkade en gång, med några låtar, men sedan dess... kaputt.

• TheMannen escribió...
    • Moderador
    • 7 Dic 2009, 19:32
    Det borde verkligen gå. Är du säker på att du laddade ner rätt fil (och inte den för Windows)? http://www.lastfm.se/download?showplatform=Mac

The most pointless war in history needs to be stopped. So join and stuff.
  • Japp! Och filen är i iTunes Plug-ins

• Nu installerade jag iScrobbler, och det tycks funka.

Los usuarios anónimos no pueden escribir mensajes. Para participar en los foros inicia sesión o crea una cuenta.