Foro » Support för sajten

Spotify skrobblar fel

• Spotify skrobblar fel

Alltså finns det något man kan göra åt att spotify skrobblar låttitlar och artister fel nästan helatiden? Det är liksom ganska jobbigt att gå in på varje låt man skrobblat och "föreslå" rätt titel/artist, dessutom ändras det ju ändå inte eftersom andra medlemmar också måste göra detta (eller?)... Väldigt irriterande eftersom nästan hela mitt skrobblade bibliotek är fel :(

Men jo jag antar att det är spotify som har infon på sina låtar fel och att last.fm inte kan göra något...

• TheMannen escribió...
    • Moderador
    • 30 May 2011, 23:31
    Ja det här är ju (som du säger) Spotifys fel, och det enda man kan göra på Last.fm är att rösta för rätt titel/artist. Jag tycker dock att Last.fms rättningssystem borde kunna förbättras en hel del, men det verkar dessvärre inte hända så mycket på den fronten.

The most pointless war in history needs to be stopped. So join and stuff.
    • liftarn escribió...
    • Wiki Moderator
    • 2 Dic 2011, 12:44
    Kan du komma med några exempel?

Please do yourself and Last.fm a favour and fix your tags. The easiest way is to use Musicbrainz Picard.
  • Velvet Underground & Nico-skivan är ett bra exempel, scrobblas som Nico.

Och sen är ju Spotifys eviga bytande mellan huruvida Bruce Springsteen ska ha tillägget "E-Street Band" eller ej rörigt för statistiken :) Liksom Bob Marley resp Bob Marley & The Wailers (fast kanske är det sistnämnda nu sammanslaget på last.fm? Inte kollat på ett tag).

Los usuarios anónimos no pueden escribir mensajes. Para participar en los foros inicia sesión o crea una cuenta.