Foro » Support för sajten

Skiljer låtar på versaler?

• herrnenne escribió...
    • Usuario
    • 14 Ene 2012, 14:17

Skiljer låtar på versaler?

Märkte nyss att jag har lyssningar på både
    Du Är Snart Där
    samt
    Du är snart där

Verkar som om ingenting skiljer sig, förutom att den ena taggen har versaler i början på alla ord, och den andra inte. Brukar inte detta fixa sig automatiskt med att den taggas som en av dom bara, versaler brukar ju inte spela någon roll? Jag har stängt av autokorrektionen, men det brukar ju inte göra något på såna här formaterings"fel"?

Eller har jag missat något bara? Tråkigt med separata skrobblingar för samma låt.

• TheMannen escribió...
    • Moderador
    • 14 Ene 2012, 20:27
    Det stämmer att det är den enda skillnaden, och det stämmer även att sådant oftast inte spelar någon roll. Problemet i det här fallet är det stora Ä:et i "Är". Systemet förstår nämligen inte att "Ä" och "ä" är samma bokstav, samma problem med "Å" och "å" (Vi två, 17 år vs Vi Två, 17 År), "Ö" och "ö" och alla andra bokstäver som inte är A-Z.

Jag har påpekat problemet, men det är kanske inte helt lätt att göra något åt det, jag vet inte... Håller definitivt med om att det är synd. Det enda man kan göra för tillfället är att förlita sig på autokorrektionen och rösta på låtsidorna för den korrekta stavningen. För ja, i det här fallet så kan faktiskt autokorrektionen göra något åt problemet trots att det egentligen bara är ett problem med versaler och gemener. Man kan ju också se till att ha sina egna låtar taggade på rätt sätt, men det är ju dessvärre inte helt lätt om man använder Spotify eller liknande.

(Det korrekta sättet att skriva låttitlar på svenska är att endast ha första bokstaven i titeln skriven med versal, förutom om det skulle vara ett namn. Med andra ord ska versaler användas på samma sätt som i löpande text)

The most pointless war in history needs to be stopped. So join and stuff.
Los usuarios anónimos no pueden escribir mensajes. Para participar en los foros inicia sesión o crea una cuenta.