Foro » Consigli generici e idee

Proposal: Notifiche e-mail per concerti nei paraggi / E-mail notifications for…

• Proposal: Notifiche e-mail per concerti nei paraggi / E-mail notifications for concerts in the neighbourhood

Ciao,

tante volte mi piacerebbe andare a concerti di una band specifica quando si verificano nei miei paraggi. Mi è difficile andare in giro per tutti i siti che riportano i tour delle varie band e/o tenermi aggiornato con continue ricerche su Last.fm, anche perché sono tanti.

Sarebbe bello poter avere un pulsante "Notifica eventi nei paraggi" sulla pagina di ogni artista. Nelle impostazioni personali, avere un raggio di n km per il quale ricevere notifiche. Questo dovrebbe inviare una notifica e-mail un paio di volte alla settimana in forma di digest, con la lista di nuovi concerti disponibili. O un feed RSS, ambedue vanno bene.

Ci vorrebbe anche una pagina per gestire le sottoscrizioni. Però la maggior parte dell'infrastruttura e tutte le informazioni necessarie per implementare questa funzionalità secondo me sono già disponibili su Last.fm, e non dovrebbe essere difficile farlo.

Penso in media che sarei interessato a conoscere nuovi eventi nelle mie vicinanze di 40-50 band alla volta, per poi decidere a che concerti andare.

Fatemi sapere che ne pensate.

Grazie!
    Matteo

-------

Hi,

many times I'd like to attend concerts of a specific band when they take place in the neighbourhood. It's hard for me to surf across all the websites that report the tour dates and/or keep up-to-date with searches on Last.fm. The artists I would be interested in are a lot.

It'd be good to have a "Subscribe for events" button on each artist page. In the personal preferences, a field with the number of kilometers of radius for which to receive notifications would be needed. Once activated, this functionality should send a new e-mail a couple of times per week in a digest form, with a list of new available dates. Or a RSS feed, both are good ideas.

It'd be nice also to have a page to manage these subscriptions. However, I think most of the infrastructure and informations necessary to implement this feature are already available on Last.fm, and it should not be too hard to get it up and running.

I think on average I'd be interested in knowing about new dates in the neighbourhood of about 40-50 artists at a time, to be able to decide which concerts to attend to.

Tell me what you think about it.

Thanks!
    Matteo

Los usuarios anónimos no pueden escribir mensajes. Para participar en los foros inicia sesión o crea una cuenta.